Mindfulness

Å ta kontroll over egne tanker, det er en treningssak. Mindfulness/meditasjon er en strålende måte å øke energien og overskuddet på. Å øve på å stilne sinnet kan bidra til å frigjøre bekymringer og stress. Når en er fullt og helt tilstede i øyeblikket i kroppen og i sansene, er en ikke lengre i tankene, men i en aktivitet. Forskning viser at mindfulness har positiv innvirkning på stress og smerter i kroppen, styrker selvtilliten, konsentrasjonen og energinivået.

Det er fokus på ulike pusteteknikker, noe som naturlig vil bidra til økt oksygenopptak, bedre sirkulasjon, klarere tanker, bedre hukommelse og bedre evnen til å kvitte seg med avfallsstoffer. Det øker evnen til å være mer tilstede i sansene og til å lytte til kroppens signaler. 

 

NYTT I ÅR:
Individuelle kurs for Ledere og andre som ønsker personlig oppfølging. Du bestemmer selv når det passer best for deg. 

 

Her er en liten oversikt over hva en kan oppnå ved hjelp av Mindfulness: 

 

  • Bedre konsentrasjonsevnen 
  • Bedre hukommelsen
  • Forebygge og mestre stress
  • Redusere emosjonelle og fysiske smerter i kroppen
  • Øke livsgleden og arbeidsgleden
  • Styrker kontroll på tankene
  • Bidrar til å senke skuldrene og være mer tilstede
  • Øker indre trygghet og selvfølelse
  • Styrker mestringsfølelsen og selvtilliten
  • Styrker indre ro 
  • Bidrar til å balansere emosjonelle svingninger 
  • Øker kontakt med kreativiteten og vitaliteten
  • Øker oksygentilførsel og energinivået

 

Mindfulness og meditasjon gir muligheten til å få bedre kontakt med kroppen og underbevisstheten.

Det er en fin måte å bli bedre kjent med flere sider ved seg selv. Noen finner svar på ting de lenge har fundert på i sitt indre, mens andre oppdager sitt dypeste potensial og mestrer bedre å fokusere på det de ønsker å gjennomføre. Det gir også sterkere fokus på personlige mål.

 

Kursleder Nina har guidet Meditasjonsgrupper siden 2002 og har kjennskap til de ulike erfaringer man kan få gjennom å praktisere ulike metoder. Det finnes flere måter og praktisere og ulike former for meditasjon og mindfulness på. Dette Mindfulness-kurset inneholder ulike øvelser man også kan benytte på egen hånd etter kurset.

 


Meditasjon

Det finnes mange ulike metoder innenfor Meditasjon. I dette kurset er det fokus på ulike pusteteknikker, chakraøvelser, bevisstgjøring og selvutvikling. 

 

Meditasjon bidrar til å redusere stressnivået, øker den indre ro og fører til økt selvtillit og selvfølelse. Mange opplever en sterkere indre trygghet og voksende kreativitet. Dette bidrar til å balansere kropp og sinn, og gir en økt bevissthet om hvem man ER og hva man VIL, samt hva man ønsker å SKAPE i eget liv.

 

I dette kurset får man trening i å stilne sinnet, lytte til intuisjonen og blir bedre til å stole på egen styrke og balansere sin indre kraft. Kunsten er å bevare roen og ha evnen til å se klart når man opplever kaos rundt seg.

 

Dette meditasjonskurset inneholder balansering av chakraer i tillegg til fokus på ulike tema for hver gang. 

 

Les mer om dette under fanen for KURS i menylinjen.

Nye kurs starter Onsdag 18. Januar 2017.

Mindfulness - Onsdag 1. februar  - 8 uker  kl 19.00                  kr 1490,-
Meditasjon - Onsdag 1. februar  - 8 uker    kl. 20.00                 kr. 1490,-


Det er anbefalt å ta begge kursene. Det gir størst utbytte på sikt.

 

NYTT I ÅR :

INDIVIDUELLE KURS FOR LEDERE

Individuelt kurs i Mindfulness og Meditasjon for ledere 5 timer for kr 3900,-
Inkludert i prisen er en link til øvelser du kan gjøre hjemme. Tid avtales individuelt.

KURS FOR BARN OG UNGDOM
Kurs i MINDFULNESS for barn og ungdom fra 9 - 18 år.  
Torsdag 9. februar kl. 18.00 - 19.00
Torsdag 16. februar kl. 18.00 - 19.00
Torsdag 23. februar kl. 18.00 - 19.00

kr. 200,- pr kveld. 

Kursene Inkluderer veiledning og lydfil med guidet meditasjon.

 

Kursene i Trondheim foregår i 3. etg. i lokalene hos Sirkus Shopping.

Påmelding via nina@inspiravisjon.no eller ring : 920 64 400

 

Hjertelig velkommen!